مُنتَصِروُن

امام خامنه ای خطاب به سید نصرالله در جریان جنگ 33 روزه: أنتم منتصرون حتماً --شما قطعاً پیروزید האימאם חמינאי: ישראל תושמד

مُنتَصِروُن

امام خامنه ای خطاب به سید نصرالله در جریان جنگ 33 روزه: أنتم منتصرون حتماً --شما قطعاً پیروزید האימאם חמינאי: ישראל תושמד

مُنتَصِروُن

Imam Khamenei: Zionist leaders know that if they commit a mistake, Islamic Republic will raze Tel Aviv and Haifa to the earth

האימאם חמינאי: מנהיגים ציוניים יודעים שאם הם מבצעים טעות, הרפובליקה האסלאמית של תל אביב וחיפה נהרסה להישאר

أن حزب الله هم الغالبون

تصویری که در زیر مشاهده میفرمائید مربوط به سایت اکونومیست یکی از موسسات معتبر جهانی در حوزه اقتصاد می باشد. 

.To compare what's going on in USA and Iran, economically


معرفی سایت اکونومیست


توضیح قسمت های شماره گذاری شده در فوق:


شماره 1: در این بخش شما با مجموع بدهی های دولت های جهان روبرو هستید که هم اکنون عددی در حدود 53 هزار میلیارد دلار را نشان می دهد. این عدد با توجه ربوی بودن نظام اقتصادی حاکم بر جهان با گذر زمان افزایش می یابد و در صورتی که به این سایت مراجعه کنید می بینید که هر چند ثانیه عدد فوق بروز می گردد.

شماره 2: در این قسمت رنگبندی نقشه برای شما توضیح داده شده است. کشورهای که رنگهای قرمزتری دارند بدهی شان به تناسب درآمدشان بیشتر است. بر این اساس در نقشه جهان شما می بینید که کشور ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر بیشترین سطح بدهی ها را دارا هستند.


شماره 3 و 4: در این بخش از صفحه سایت شما می توانید سه کشور را از لیست انتخاب نمایید و وضعیت اقتصادی شان را با هم مقایسه کنید. بعنوان مثال بنده گزینه اول را بر روی کشور آمریکا قرار داده ام و گزینه دوم را بر روی کشور ایران این به شما کمک می کند تا بتوانید وضعیت اقتصادی ایران و آمریکا را بر اساس آمارهای رسمی و معتبر جهانی با هم مقایسه کنید.

برای هر کشور این ایت چند دسته اطلاعات را نمایش می دهد:

از بالا به پایین 

           1. نام کشور مورد نظر مثلا آمریکا

           2. مجموع بدهی های کشور مورد نظر که برای آمریکا عدد حدود 13 هزار میلیارد دلار می باشد. البته این عدد در منبع
               دیگری http://www.usadebtclock.com که متعلق به خود آمریکاست حدود 18 هزار میلیارد دلار می باشد.

           3. میزان بدهی های این کشور به ازای هر شهروند که در این مثال هر آمریکایی به محض تولد
              حدود 43 هزار دلار بدهکار می باشد. 

           4. جمعیت کشور مورد نظر را نشان می دهد. برای جمعیت کشور آمریکا حدود 318 میلیون نفر را نشان می دهد.

           5. نسبت بدهی های هر کشور را به ضریب GDP نشان می دهد. این ضریب به میزان تولید ناخالص داخلی مربوط می شود.

           6. نرخ رشد این بدهی ها را بطور سالانه نشان می دهد.

بدین وسیله شما می توانید با مقایسه ای روشن وضعیت اقتصادی دو کشور یا حتی سه کشور را ببینید.


شماره 5: در اینجا شما می توانید با عقب و جلوبردن زمان تغییرات وضعیت اقتصادی جهان را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید وضعیت اقتصادی ایران و آمریکا یا هر کشور دیگری را در سالهای بسیار قبل یا بعد با هم مقایسه کنید.



نکته ای قابل توجه : ایران که بیش از 35 سال از سوی آمریکا تحریم شده است و آمریکا بعنوان ابرقدرت اقتصادی در اذهان عمومی، در طی این سالیان به زعم بسیاری از مردم دنیا دارای دست برتر در مناسبات اقتصادی علیه ایران بوده است. اما آمارهای رسمی جهان چیز دیگری را نشان می دهد. آمریکا بخاطر پایه گذاری نظام اقتصادی ربوی در جهان به پشتوانه صهیونیسم بین الملل و اعلان علنی جنگ با خدا (به تعبیر قرآن ربا جنگ با خداست) همچون قالبی یخ در ظهر تابستان در حال ذوب شدن است و نظام اقتصادی اش رو به ازمحلال و فروپاشی است. سرنوشتی که شوروی دچار آن شد. با توجه به این آمار و ارقام می توان فهمید که چرا مردم اروپا و آمریکا مدتهاست جنبش هایی نظیر جنبش 99 درصد یا وال استریت را براه انداخته اند و چرا از دست دولتمردان خود عصبانی هستند.


سوال مهم از مسئولین اقتصادی در جمهوری اسلامی: اگر مدل های اقتصادی در غرب شکسته خورده اند و این کشورها را در آستانه سقوط قرار داده اند چرا برخی در ایران بدنبال پیاده سازی همین مدل ها هستند و به هیچ وجه بدنبال یافتن مدل جایگزین در اقتصاد نیستند و چهار نعل سیستم اقتصادی لیبرالی را دنبال می کنند، از دولت هاشمی تا دولت فعلی همگی بدون استثنا از مشاوران لیبرال در اقتصاد بهره برده اند.


آدرس سایت فوق: http://www.economist.com/content/global_debt_clock

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۷
شهید طهرانی مقدم

نظرات  (۱)

سلام
خدا قوت
با اجازه تان تعدادی از مطالب وبلاگ رو با ذکر منبع برای دوستان ایمیل کردم
التماس دعای فرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی